top of page

Returpolicy för Stora Frigg Förvaltning AB

1. Ångerrätt Enligt konsumentköplagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. För att ångra ditt köp måste du meddela oss inom denna period genom att kontakta vår kundtjänst via e-post.

2. Villkor för retur För att en retur ska godkännas måste följande villkor vara uppfyllda:

  • Varan ska vara i oförändrat skick och oanvänd.

  • Alla etiketter, manualer och originalförpackningar måste vara intakta och medfölja.

  • Returfrakten bekostas av konsumenten och ska ske med spårbar försändelse.

 

3. Undantag från ångerrätten Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:

  • Varor som tillverkas efter konsumentens specifikationer eller som har en tydlig personlig prägel.

  • Varor som snabbt kan försämras eller som har ett kort bäst-före-datum.

  • Förseglade varor som av hälso- eller hygienskäl inte kan återlämnas när förseglingen har brutits.

 

4. Hantering av returer När vi mottagit och inspekterat varan kommer vi att meddela dig om returen är godkänd eller ej. Vid godkänd retur kommer återbetalning att ske inom 14 dagar, dock har vi rätt att hålla inne återbetalningen tills dess att vi mottagit varan eller du har skickat bevis på att varan har returnerats, beroende på vilket som sker först.

 

5. Återbetalning Vid godkänd retur kommer vi att återbetala varans pris exklusive fraktkostnader. Återbetalningen sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet, om inte annat överenskommits.

 

6. Reklamationer Om varan skulle vara felaktig eller skadad vid leverans, vänligen kontakta vår kundtjänst inom skälig tid, dock senast inom 2 månader från att felet upptäcktes. Vid en godkänd reklamation kommer vi att stå för returfrakten och erbjuda en reparation, ersättningsvara eller återbetalning.

 

Såhär reklamerar du:

  1. Kontakta vår kundtjänst på e-post: info@friggforvaltning.se och ange ditt ordernummer, en detaljerad beskrivning av felet och bifoga bilder om möjligt.

  2. Vi kommer att bekräfta mottagandet av din reklamation och ge dig instruktioner för hur du skickar tillbaka varan till oss.

  3. Skicka varan till den adress som anges i våra instruktioner. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.

  4. När vi mottagit och inspekterat varan kommer vi att meddela dig om reklamationen är godkänd och hur vi går vidare med ersättning, reparation eller återbetalning.

 

7. Kontaktuppgifter För att hantera returer och reklamationer, vänligen kontakta vår kundtjänst:

 

Företagsuppgifter:

  • Företagsnamn: Stora Frigg Förvaltning AB

  • Organisationsnummer: 5594556093

 

Notera: Denna returpolicy är utformad i enlighet med konsumentköplagen, men vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i policyn vid behov. Eventuella ändringar kommer att publiceras på vår hemsida och gäller omedelbart för alla köp som görs efter publiceringen.

bottom of page